Ik ben bezig met de distributie riem van een Lupo 1.4 16v te vervangen. Ik krijg alleen de krukasmoer niet los. Zoals in de Vraagbaak staat heb ik de nokkenassen met het speciaal gereedschap vast gezet. Toen de bout met een luchtsleutel geprobeerd los te draaien. Dat lukte niet. Daarop een wringijzer er op gezet en daar aan gedraaid. Dat had ik dus niet moeten doen. De krukas heeft gedraaid en de nokkenassen waren geblokkeerd. gevolg is dus dat de timing nu niet meer klopt. De riem is gewoon ca 3 tanden over de tanden van de krukas poelie geslipt.
Ik heb een zwaardere luchtsleutel gehaald, eentje die ze bij vrachtwagens gebruiken, maar ook daar lukte het niet mee. Het resultaat is dus dat ik niet meer kan rijden, maar ook de timing niet meer goed kan krijgen zolang de krukaspoelie er niet af kan.
Wie heeft goede raad? Ik zit er aan te denken om de poulie te laten zitten en het onderste deel van de distributieriem kap er af te zagen, zodat de kap er af kan en ik de timing weer goed kan zetten.