Welke achterveren?

Alle informatie omtrent de Lupo & Arosa op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Welke achterveren?

Berichtdoor sleutelaar » 22 sep 2018 23:11:49

Hallo mede forummers,

Dit jaar heb de complete vering en ophanging van mijn arosa stella 1.4 vervangen.
Echter staat de kont laag en daar ga ik mij nu aan ergeren. Als ik een zak kattengrid achterin leg zit deze direct op het einde. Mijn kinderen kunnen niet eens achterin zitten.
Waarschijnlijk heb ik toen te kleine veren besteld (voor het vervangen hing de auto ook al door). Ik heb van het merk monroe bij mister auto gekocht. Dit in veronderstelling dat het goed was. Maar dat is dus blijkbaar niet zo. Wie o wie weet welke veren ik moet hebben zodat de kont weer omhoog komt en omhoog blijft? Bij mij in de regio rijden meer van deze auto's rond en deze staan toch echt hoger met de kont.
Ik heb de ruitenwissers er maar af gehaald, dan kan de politie er ook geen bekeuring er meer onder stoppen :)
sleutelaar
Nieuw lid

Re: Welke achterveren?

Berichtdoor sleutelaar » 23 sep 2018 09:25:00

Ik heb zonet de chassisveren opgemeten. Ze zijn 31 cm hoog met een spiraaldikte van 11 mm.
Heeft iemand ook ervaring met hulpveren? Wil ooit toch eens een trekhaak erop zetten :D
Ik heb de ruitenwissers er maar af gehaald, dan kan de politie er ook geen bekeuring er meer onder stoppen :)
sleutelaar
Nieuw lid

Re: Welke achterveren?

Berichtdoor sleutelaar » 5 nov 2018 19:26:01

Mag wel een slotje op!!!

Auto gaat weg en staat te koop!
sleutelaar
Nieuw lid

Keer terug naar Techniek & Onderhoud