Service-interval-indicatie knop kapot

Alle informatie omtrent de Lupo & Arosa op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Service-interval-indicatie knop kapot

Berichtdoor Joanne » 11 sep 2018 16:33:20

Hoi Lupo-vrienden!

Ik kan de service-interval-indicatie melding niet uitzetten. Ik heb geprobeerd wat in mijn boekje staat, en wat ik op internet zie, maar dat doet niks.
Ik vermoed dat die knop kapot is, want mijn garageman zei dat hij het ook niet kon uitzetten.
Weet iemand toevallig hoe duur het ongeveer is om dat knopje te laten repareren?

Het schijnt dat sommige bedrijven de melding kunnen uitzetten via een computer/apparaat, dus zonder die knop. De Volkswagen Dealer vertelde me dat zij dat niet mogen doen als ze niet zelf ook de service hebben gedaan, iemand ervaring met andere bedrijven die dit wel doen?

PS. Ik ben nieuw hier en ik ben niet helemaal zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag, dus voor bij voorbaat sorry als dat niet het geval is.
Joanne
Nieuw lid

Re: Service-interval-indicatie knop kapot

Berichtdoor DaveyK » 13 sep 2018 19:03:58

Als je op internet zoekt naar 'VCDS regio ***' en bij de sterretjes je eigen regio plaatst, vind je vaak genoeg mensen die dit voor je kunnen doen. Ik weet niet in elke omgeving je woont, kan je misschien wel helpen.
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor Joanne » 14 sep 2018 14:30:10

DaveyK schreef:Als je op internet zoekt naar 'VCDS regio ***' en bij de sterretjes je eigen regio plaatst, vind je vaak genoeg mensen die dit voor je kunnen doen. Ik weet niet in elke omgeving je woont, kan je misschien wel helpen.

Dankje voor je reactie Davey!
Ik woon in Utrecht.
Weet jij (of iemand anders die mee leest) toevallig of ze bij de Lupo met zo'n VCDS de serviceinterval melding ook volledig kunnen uitzetten (dus dat hij nooit meer die melding geeft) of dat ze het alleen kunnen uitzetten voor de huidige melding (dus dat je over 30.000 ofzo opnieuw dat gepiep krijgt)?
Joanne
Nieuw lid

Berichtdoor DaveyK » 17 sep 2018 22:09:04

Ik woon zelf in Nieuwegein en werk in Utrecht. Ik ben in het bezit van VCDS, dus kunnen wel even kijken of we de melding permanent weg kunnen halen. Sowieso kan ik de melding tijdelijk (dus voor de volgende servicebeurt) instellen. Heel misschien kan ik ook wel het defecte knopje vervangen. Daarvoor moet ik wel eerst de tellerklok openschroeven om te kijken of het knopje wel echt defect is (kwestie van doormeten).

Stuur mij maar even een PB / mailtje.
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Keer terug naar Techniek & Onderhoud