Raam gaat maar half open

Alle informatie omtrent de Lupo & Arosa op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Raam gaat maar half open

Berichtdoor Tim conijn » 9 jun 2018 23:39:19

Goededag mede lupo rijders

Ik had even een vraagje maar bestuurderskant raam gaat op eens niet meer verder open dan de helft . Op dat moment gaat hij te zwaar om nog verder te draaien (ik heb GEEN electrische ramen) . En vervolgens draait hij net zo soepel weer omhoog . Mijn raam gaat gewoon nog dicht enzo . Maar hij wil alleen niet verder dan de helft . Ik heb geen speakers ofzo gemonteerd . Het is gewoon van de een op andere dan zo . Wat kan dit zijn en hoe verhelp ik dit . Want met de temperaturen nu buiten is een raampje vol open wel heel lekker zonder airco haha

Alvast bedankt voor de feedback
Tim conijn
Nieuw lid

Re: Raam gaat maar half open

Berichtdoor Tim conijn » 10 jun 2018 15:38:10

Probleem is opgelost
Tim conijn
Nieuw lid

Berichtdoor sleutelaar » 15 jun 2018 09:11:50

Je zal toch de deurpanelen van de deur moet halen om zo aan de binnen kan te kunnen zien wat er gaande is.
Kan meerdere oorzaken hebben, maar het beste is toch deurpanelen los te maken en al draaiende aan de binnenkant kijken.

Succes!
Ik heb de ruitenwissers er maar af gehaald, dan kan de politie er ook geen bekeuring er meer onder stoppen :)
sleutelaar
Nieuw lid

Berichtdoor Johan 3L » 16 jun 2018 10:22:28

Ja, en let op met het verwijderen van de deurpanelen.
Want: die zitten met witte clipjes vast. Vaak zitten de clipjes vaster in de deur dan dat ze aan het paneel vast zitten.
Dus wat gebeurt er als je er aan gaat trekken?
De panelen gaan stuk, d.w.z. de bevestigingen, die gelijmd zitten, trek je los en dan blijven de clipje in de deur zitten met de bevestigingen van het deurpaneel.
Volg je me nog?

Hoe voorkom je dat nou?
Door met een soort van klein koevoetje (stevig plamuurmes of zoiets) tussen het paneel en de deur te schuiven tot je aan zo'n clipje komt en dan voorzichtig openwrikken.
Even wat gepriegel.
Je voorkomt de aanschaf van een nieuw paneel, die zijn sowieso duur, maar niet meer verkrijgbaar.
Dan ga je naar de sloop, maar daar zijn de meeste ook al weg, omdat...
Johan 3L
Freak

Berichtdoor lupo1punt0 » 20 jun 2018 20:00:42

De lijm van de paneel bevestigingen gaat sowieso los na verloop van jaren. Beste is om die plastic dingen met constructielijm van Bison (Gamma) weer terug achter op het paneel te lijmen, die hecht het best op dat epoxy paneel en iets soortgelijks hebben ze ook gebruikt bij VW. Zit echter beter vast dan uit de fabriek met dat Bison goedje.

Niet teveel gebruiken want het bruist een beetje en fixeer het plasticje op de juiste plek tot de lijm droog is anders heb je kans dat die wat wegzakt. De juist plek is goed zichtbaar.

Ik heb laatst alles langs gelopen. Nu zit alles weer netjes en stevig vast. De witte pluggen heb van Aliexpress gehaald want die breken ook allemaal doormidden na 15-20 jaar : https://goo.gl/8MWYCL

AfbeeldingAfbeelding
lupo1punt0
Nieuw lid

Keer terug naar Techniek & Onderhoud