Hej!

Ben je hier nieuw?? Vertel je verhaal!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Hej!

Berichtdoor Spitsrijder » 12 jul 2013 15:56:35

Hej allemaal, meld mij even aan hier met een nep Lupo.... juist een Arosa.
Rood van kleur, bwj 2002, 1.4 TDI.
Heeft een remmen upgrade (G60 280mm schijven en klauwen) en een Vogtland "farhrwerk" kit, geen schroef, maar gewoon een set veren compleet met bijbehorende dempers. Velgen zijn Mini one "7 hole" 15" met uitgedraaid centergat, welke binnekort weer gaan vervangen worden door MilleMiglia's T12 velgen. Dit omdat ik nu met een spacer moet rijden om ruimte genoeg te hebben voor de remklauwen, en helaas is de ET waarde ook een beetje hoog van de Mini velgen, ze zijn wel heel erg licht van gewicht.
Op het lijstje te doen staat nog een kat verwijdering, en op termijn misschien nog een andere turbo.
Foto's zal ik binnenkort eens maken en proberen te plaatsen.

Groet, Menno.
Spitsrijder
Nieuw lid

Re: Hej!

Berichtdoor DaveyK » 12 jul 2013 21:22:38

Welkom op het forum Menno!
Ben benieuwd naar de foto's.

Grt. Davey
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor H A N S » 12 jul 2013 23:18:26

Welkom hier!

Ook ik zou een plaatje bij het praatje erg waarderen! :D

Grz,
Hans
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citro├źn Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Re: Hej! Nu met foto.

Berichtdoor Spitsrijder » 17 jul 2013 23:30:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste 2 fotos hoe 'ie was, laatste 2 sinds van de week.
Mini R81 velgen staan te koop.
Rij nu met 175/55-15 op 7,5j, bandjes staan heel licht getrokken. Had er liever 195/50-15 op gehad maar die maat loopt aan met parkeren en zware belading. Ik weet dat het de verkeerde maten zijn maar ik vindt dat het mij het comfort geeft wat ik nodig acht, omdat het m'n daily ride is.

Groet, Menno.
Spitsrijder
Nieuw lid

Berichtdoor fokkes » 18 jul 2013 09:18:22

persoonlijk vind ik de velgen van de eerste foto mooier staan.
maar goed , ieder zijn smaak en keus.
fokkes
Opper spammer

Berichtdoor Spitsrijder » 18 jul 2013 09:53:57

fokkes schreef:persoonlijk vind ik de velgen van de eerste foto mooier staan.
maar goed , ieder zijn smaak en keus.

Maar da's mooi dan! Zal ik de velgen voor je reserveren........ :twisted:

Zonder gekheid, liever zou ik ze eronder houden vanwege het lage gewicht...... maarrrrrr, zoals al gezegd: 1)moet ik nu al met een kleine spacer rijden om de remklauwen niet te raken, en 2) zouden de velgen meer naar buiten moeten vanwege de hoge ET waarde. Dit kan met een brok spacer en langere wielbouten = weer meer gewicht, en ik ben geen fan van spacers maar dat zit waarschijnlijk tussen m'n oren.
Spitsrijder
Nieuw lid

Berichtdoor Yor » 18 jul 2013 18:27:00

Die zwarte velgen staan 'm goed! Leuke arosa!
Yor
Opper spammer

Re: Hej! TDI roetkatloos....

Berichtdoor Spitsrijder » 4 dec 2013 09:34:48

Zo, de roetkat is er onder vandaan. Deze was lek en een nieuwe vin ik te duur..... er zit nu een voordemper van een Volvo V40 onder, deze lijkt op een katalysator. Trekkracht van onderuit is iets beter en torretje loopt iets makkelijker verder door in toeren. Roken/roeten doet het in het geheel niet.
Spitsrijder
Nieuw lid

Berichtdoor Spitsrijder » 19 okt 2014 10:46:37

Zeauh,

De Arouser maakt rustig z'n kilometers. Heb er nu zelf een dikke 90.000km zelf mee gestuurd, en tot grote tevredenheid. Rij wel es met een collega mee met een Fiat 500 JTD, en vin die toch een stuk rumoeriger, wat het comfort niet ten goede komt.
Gister is de distributie incl. waterpomp vervangen, dus het werkpaard kan d'r weer even een tijdje tegen. Buiten gewoon onderhoud om is er alleen een relais en een aandrijfashoes gesneuveld in de zelf gereden kilometers. Uiteraard zijn er een hoop onderdelen preventief vervangen, en dat uit zich dan ook in weinig storingen. Verbruik is rond de 1:20, wat ik zelf vrij netjes acht, aangezien ik probeer een snelheid van 140 km/uur aan te houden (op 120/130 stukken snelweg).
Binnenkort maar es even de bandjes opnieuw balanceren, zit een lichte trilling in het stuur bij deze snelheden.

Groet, Menno.
Spitsrijder
Nieuw lid

Berichtdoor Spitsrijder » 3 jul 2018 21:33:23

Hej Allen!

Zes jaar en 200.000 km verder is het tijd om de Arosa gedag te zeggen. Niet omdat er wat mee is, maar omdat ik tegen een mooie ( :lol: ) Audi A2 TDI 90 pk aanliep. Met een persoonlijke lengte van 1,96m zit dat toch een stukje ruimer. De Arosa heeft 6 jaar dagelijks tussen Berkel/Rodenrijs - Schiphol z'n kilometers gemaakt en doet dat geweldig! Ik ben er van overtuigd dat er nog een heleboel kilometers bij kunnen, want in principe zijn de AMF blokken "bulletproof".

Het spijt mij dat ik niet wat meer bijdrage heb kunnen leveren op dit forum, aan de ene kant (met alle respect) is het forum ook niet erg levendig (daar heb ik dan weer wel aan kunnen bijdragen..... :boom ).
Dat is natuurlijk niet heel erg raar, de Lupo's en Arosa's komen al op leeftijd en de spoeling wordt dunner.

Daarom bij deze een Warm Hart voor degene die hardcore deze auto's koesteren en rijdend houden, :thumbsup: ! :rockon

Cheers, Menno.
Spitsrijder
Nieuw lid

Keer terug naar Nieuw hier?? - Stel je voor