Te koop

Alle gesloten verkoop/gezocht topics zullen hierin geplaatst worden.

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Re: Te koop

Berichtdoor bas » 6 jan 2010 12:32:05

Het ziet er naar uit dat de 'reddingsboei' van coulange door mij net niet gepakt kan worden. Mijn auto is te oud voor de coulange dat is wat ik tot nu toe steeds hoor. Ik heb gister de de dealer aan de telefoon gehad. Die hebben zich aan de regels te houden en kunnen geen coulange toepassen. Ik heb PON gebeld en die zeggen we zullen een klachtenformulier opsturen. Dat moet nog steeds binnenkomen, zij hebben geen haast. Ik heb direct mijn klacht (op mijn eigen wijze zonder hun formulier) op schrift gesteld en dit aan PON gestuurd. Wat ik ongelofelijk kwalijk vind is dat het euvel bekend is en was maar dat de importeur dus geen bericht heeft gestuurd naar de eerste eigenaar of via de dealer. Voor enkele tientjes was het euvel dan in de kiem gesmoord. Als ik meer info heb meld ik me wel weer. Bas
bas
Nieuw lid

Berichtdoor Viona1401 » 7 jan 2010 15:03:46

Hallo,

Ik heb vandaag contact opgenomen met PON. Telefonisch konden ze mij niks zeggen, mede doordat mijn auto dus niet bij een erkende volkswagen dealer staat. Nu is mijn optie om een klachtenformulier in te vullen en hopen dat ze daarna contact met me opnemen :S
Nu heb ik wel gisteren mijn verzekering gebeld omdat ik allrisk verzekerd ben (kan het altijd vragen natuurlijk) en dat het door het weer/ strenge vorst komt
dat mijn auto stuk is gegaan. Er waren 2 medewerkers die niet durfden te zeggen of het wel of niet onder mijn verzekering valt dus sturen ze morgen een schade-expert om naar mijn auto te kijken. Denk haast niet dat het vergoed gaat worden maar ze hebben in ieder geval niet meteen NEE gezegd.
Het is dus even afwachten na morgen wat ze zullen zeggen. Ik heb vandaag wel gehoord dat als ik mijn auto wil laten maken (gereviseerde motor) dat het ongeveer 3300 euro gaat kosten wat echt erg veel geld is.

Groetjes Viona
Viona1401
Nieuw lid

Berichtdoor Shag » 7 jan 2010 16:24:03

Benieuwd hoe dit gaat aflopen... 3000+ voor een nieuwe motor is een lupo -denk ik- simpelweg niet waard.
voor 2k je huidige niet-lopende lupo verkopen en die 3k in de zak houden = 5k = prima nieuwe lupo... maar blijft zonde natuurlijk. Keep us posted!
Pure Silver R53
Shag
Freak

Berichtdoor naatje » 7 jan 2010 18:03:36

Hallo

Ik heb vandaag na 3 weken me auto op kunnen hallen bij de garage.
Deze is gelukkig weer gemaakt.
De kosten weet ik gelukkig nog niet want deze word nog per post opgestuurd.

Ik heb van de week geveld naar vw dealer om te vragen hoe het zat met die regeling, helaas konden ze mijn nog niet verder helpen want die gene die er over gaat was op vakantie.
Dus zal ik van de week weer terug bellen.

Bij mijn is er een ander moter in gegaan 1 van een schade auto, het is een jongere moter dan die er in zat.
Voor de rest hebben ze het zo gemaakt dat het de eest komende jaren niet meer gebeurt, dus we zullen afwachten hoe hij op deze temperaturen gaat reageren.

bij mijn is gelijk heel veel vervangen, omdat ook de monteur zij als die niet was gebeurd was mijn distrubutie riem wel gesprongen zou zijn.

ik moet nog even afwachten of ik iets nog terug krijg.
dus word vervolgt.

ik ben blij dat me auto weer terug is. maar voor hoelang?????????????????

groetjes
Laatst bijgewerkt door naatje op 7 jan 2010 18:19:49, in totaal 1 keer bewerkt.
naatje
Nieuw lid

Berichtdoor naatje » 7 jan 2010 18:18:23

mijn schade moter koste 1200 eruo, daar komt nog wel de arbeidskosten bij. maar heeft wel 20 duizend kilometer MINDER gereden dan de moter die er in zat.
Allen ik ben wel wat meer kwijt omdat ik gelijk een groter buurt enzo heb laten doen.

wat een gedoe zeg met die auto'sa
naatje
Nieuw lid

Berichtdoor Viona1401 » 11 jan 2010 21:51:43

Hoi,

Afgelopen vrijdag is de schade-expert langsgeweest bij de garage waar mijn auto staat. Hij is ongeveer anderhalf uur geweest en heeft mijn onderhoudshistorie meegenomen. Omdat hij graag nog meer van het motorblok wilde zien zou hij vandaag nog een keer langskomen... Vanochtend werd ik dus gebeld door de expert met een aantal vragen zoals: Hoelang heb je de auto? Wat is er precies gebeurd? Wat heb je ervoor betaald? En hij zou daarna naar de garage vertrekken.

Nu heb ik vanmiddag met de monteur gebeld en hij vertelde dat de schade-expert van een sloop/ruilmotorblok uitging en heeft een kostenplaatje berekend.
Dit zou welgeteld 1547 euro zijn en dit rapport gaat naar mijn verzekering. Zij gaan dan beslissen of het vergoed gaat worden of niet. De meeste schade-experts zijn onafhankelijk dus hij kon ook absoluut niet zeggen of het wel of niet vergoed gaat worden. Het is dus weer afwachten.....

Ik ga morgen wel even naar mijn verzekering bellen om te vragen hoelang dit gaat duren want ik kan de leenauto ook niet weken in bruikleen houden. Tuurlijk is het kostenplaatje van de expert aanzienlijk lager dan eventueel een gereviseerde motor maar als het goedgekeurd wordt is dat uiteraard mooi meegenomen. Ik denk toch wel dat ik de auto laat maken want ik heb hem toch nodig. Dan kan ik eventueel voorlopig sparen en uitkijken voor een andere auto. Als de auto gemaakt is krijg ik er uiteraard meer voor terug dan zonder motor.

Het is dus hard duimen en hopen dat de verzekering de schade accepteerd! Ik laat het weer horen als ik meer weet!

Groetjes Viona
Viona1401
Nieuw lid

Berichtdoor Xtreme » 11 jan 2010 22:26:22

Viona,

Succes ermee..! Ik zal in ieder gevallen voor je duimen!
Xtreme
Über spammer

Berichtdoor Viona1401 » 11 feb 2010 14:55:51

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar ik heb uitsluitsel gekregen van mijn verzekering! Ze vergoeden niet alles omdat zij natuurlijk andere prijzen aanhouden
maar ik heb inmiddels toch 1300 euro vergoed gekregen!! Het scheelt behoorlijk natuurlijk dus alles is mooi meegenomen. Nu heb ik de brief voor Volkswagen
vandaag op de post gedaan dus daar gaan we even op wachten om te kijken wat zij hiervan zullen zeggen. Ik moest even nagaan tot wanneer mijn auto dealeronderhouden is geweest (2005) om dat te vermelden in de brief ivm de coulanceregeling, vandaar dat ik zo laat pas een bericht plaats hier.

Ik ben in ieder geval al gelukkig met mijn verzekering en nu ben ik nog benieuwd naar de reactie van Volkswagen. Ik zal het laten weten zodra ze wat van
zich laten horen.

Groetjes Viona
Viona1401
Nieuw lid

Berichtdoor bas » 11 feb 2010 15:05:55

Gefeliciteerd! Dat is dan goed afgelopen. Ik heb helaas geen coulange van de importeur gekregen. Reden: mijn auto was 10 jaar en 10 maanden oud. Ik heb wel bij de importeur voor elkaar gekregen dat als ik een nieuwe auto koop ik van hun 500 euro retour ontvang van het aankoop bedrag. Ik heb mijn LUPO inmiddels verkocht en heb nu een nieuwe POLO besteld. Ik mag toch hopen dat we daar een hoop plezier aan beleven. Voor mij is het hoofdstuk hiermee gesloten 8) Gr. Bas
bas
Nieuw lid

Berichtdoor mariposa1967 » 23 jan 2011 17:08:38

Hoi

Hoe is het allemaal afgelopen? zit nu ook met hetzelfde probleem
Ik heb een VW lupo, modeljaar 2000 gekocht op 20 juli 2010 naar 5 maanden motor vastgelopen door vorst.

Graag een reactie, bel, zoek op internet, schrijf brieven o.a. naar Pon in Leusden
Mijn auto staat nu al een maand stil en weet niet goed war ik moet beginnen???

Maureen
mariposa1967
Nieuw lid

Berichtdoor Jeroenn » 23 jan 2011 17:24:03

Maureen, wij willen je graag helpen hier. Denk niet dat diegene nog reageerd is al tijden niet weer op het forum geweest. Het komt vaker voor inderdaad en daarom is er een overzichtelijk topic voor geopend n.l. http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=5521
Cars:
Lupo 1.6 16v GTI
Arosa 1.4 8v

Ex cars:
Lupo 1.2 6v TDI
Lupo sport 1.4 16v
Arosa 1.4 8v
Jeroenn
Opper spammer

Berichtdoor mariposa1967 » 23 jan 2011 17:59:31

Hoi bedankt voor je snelle reactie

Moet ik nu dit kopje onder dat forum plaatsen? Het is me niet echt duidelijk, want op die site had ik ook al gekeken en de laaste datum hanteerd van 2007
Waar kan ik mijn recente oproep plaatsen over de afloop van mede eigenaars van een VW lupo?

Ik wil graag ervarinngen uitwisselen

Maureen
mariposa1967
Nieuw lid

Berichtdoor Jeroenn » 23 jan 2011 18:08:57

http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=5521 als je op deze link klikt, en dat doorleest kom je al een eind verder denk ik. En zo niet kun je daar het beste een bericht plaatsen.
Cars:
Lupo 1.6 16v GTI
Arosa 1.4 8v

Ex cars:
Lupo 1.2 6v TDI
Lupo sport 1.4 16v
Arosa 1.4 8v
Jeroenn
Opper spammer

Vorige

Keer terug naar Archief