nou ben ik ook de klos

Alle informatie omtrent de Lupo op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, Big Pat

nou ben ik ook de klos

Berichtdoor leipo op 22 jan 2010 01:18:49

nou ben ik ook de lul,
ging voor kleinebeurt +APK
CONCLUSIE: versnellingsbak gescheurd is een scheur van 10 cm lang en zat volgens de dealer geen olie meer in
en was een wonder dat het nog niet naar de kloten was gedraait
en ik schrok er zo van en ze zijden dat ik er absulut niet meer mee mag rijden
nou daar sta je dan zonder auto en dat deed wel zeer auw
en heb mijn pa maar even gebelt om me thuis te brengen
en de lup staat nu bij de dealer en de APK IS TOT 18 FEBRUARI
en vroeg wat kost dat hij zei 2500 voor de bak en dan nog kosten om er in te bouwen en dacht shit
en daar heb ik er geen centjes voor en dat doe ik dus niet ben niet achterlijk
daarna hadden ze nog een opsie ,een goede tweedehands bak en even afwachten wat ze daar voor rekenen
heb even zit te denken als ik nou een goede bak eventueel gereviseert en ben lid van een autoclub waar je kan sleutelen
en misschien is er daar een die dat kan inbouwen want zelf ken ik dit niet heb dat nog nooit gedaan dus dat word niks
(((((( en dan de vraag wat zou een goede bak minimaal kosten+ inbauw , en waar in district zuid holland)))))))

en dit allemaal kwam door mijn verlaging dus dat betekend als het financieel mogellijk is en er zit een bak onder dan schoef ik dat ding gelijk hoger
fijn he verlagen.

gr
Laatst bijgewerkt door leipo op 22 jan 2010 17:34:07, in het totaal 1 keer bewerkt
leipo
Wannabe stalker

Re: nou ben ik ook de klos

Berichtdoor Xtreme op 22 jan 2010 08:14:30

Beste Leipo,

Klote voor je allemaal. Ik wil geen reclame hier maken, maar een familielid van me heeft een eigen garage. Hij werkt met een lager uurtarief dan de meeste garages en is bijna 25 jaar werkzaam als monteur. De auto moet dan wel naar Dordrecht gebracht worden. Wil je dat ik t voor je navraag? Zo ja, dan heb ik eerst meer gegevens over je auto nodig.
Afbeelding
..The Silver/Black Project...
viewtopic.php?f=14&t=5659&start=0" target=\_blank
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor mister mark op 22 jan 2010 15:08:08

Ik snap niet helemaal hoe dat door je verlaging kan gebeuren,
je weet (als het goed is tenminste) dat als je auto verlaagt is dat je rustiger moet rijden en met drempels en andere dingen op de grond moet oppassen!

Ben je met je auto ergens over heen gereden waardoor je een scheur hebt????
want anders kan ik me echt niet voorstellen dat het puur door je verlaging komt, zou wel mooi klote zijn dan voor iedereen die zijn auto verlaagd heeft :boom

Verder lijkt het me ook sterk dat je er echt lang mee gereden hebt op deze manier, zou het misschien op de heen weg gebeurd kunnen zijn naar de garage, ligt er thuis olie waar je de auto parkeert!

Maar kort samen gevat is inderdaad mooi klote voor je, hoop voor je dat het gemaakt kan worden

veel sterkte er verder mee

mvg mark
Don't steel...
The government doesn't like competition
mister mark
Freak

Berichtdoor Xtreme op 22 jan 2010 15:32:36

By the way, gebruik volgende keer a.u.b. een spellingscontroller in Word ofzo. Het is echt onwijs moeilijk om je verhaal duidelijk te lezen en begrijpen.
Afbeelding
..The Silver/Black Project...
viewtopic.php?f=14&t=5659&start=0" target=\_blank
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor leipo op 22 jan 2010 17:46:53

heb wel een idee,ze zijn de straat aan het leggen
ze waren daar een drempel aan het leggen en ze hadden die twee schuine kanten al gelegt met daar tussen stalen platen was 3 dagen geleden en
dat was no problem.
en eergisteren hadden ze die stalen platen verwijdert en dat was dan zand tussen die twee schuine kanten en was donker moest naar mijn werk
zonder waarschuwings borden
dus dan weet je het wel ,dan ga je die schuine kant op en dan vertikaal naar beneden pok en was hard
en precies op mijn versnellingsbak hoe is het mogelijk
en dat zal dan wel de oorzaak zijn
om het zomaar te beschrijven

welke richtlijn moet je denken , andere goede bak + inbouw kwa prijs ?
leipo
Wannabe stalker

Berichtdoor Andso op 22 jan 2010 20:20:31

Balen!

Bak vervangen bij de dealer kost een gods vermogen,

kijk even op http://www.kleingunnewiek.com en http://www.schaapbron.nl voor een revisie bak en laat eventueel daar? of bij een algemene garage inbouwen?
Afbeelding

Cute Girls Are Never Satisfied
Andso
Freak

Berichtdoor DaanS op 22 jan 2010 22:04:38

mijn advies.. kijk voor een ruil bak bij een demontage bedrijf, zoals morien of ooievaar.
met een beetje goed zoeken kan je voor zo'n 300 tot 500 euro makkelijk klaar zijn voor een versnellingsbak
(je kan dan meteen de koppelingsset mee nemen, het ligt dan toch open.)
en dan alleen nog een adresje voor het inbouwen.. je kan ook bij de dealer aankomen met een andere bak. gebeurt bij ons ook regelmatig.
Volkswagen das Auto
DaanS
Wannabe stalker

Berichtdoor fokkes op 22 jan 2010 22:26:28

kun je het niet verhalen op de gemeente.
als er geen waarschuwingsborden stonden en jij dus niet kon weten dat je uit moest kijken kun je volgens mij spreken van nalatigheid.
als jij bv op de brommer onderuitgaat omdat er gigantische hobbels in de weg zitten (of gaten) zonder dat er aangegeven is dat er sprake is van slecht wegdek dan kun je de gemeente aansprakelijk stellen voor de schade.
fokkes
Newbee stage 2

Berichtdoor LosCreepers_ op 22 jan 2010 23:56:30

fokkes schreef:kun je het niet verhalen op de gemeente.
als er geen waarschuwingsborden stonden en jij dus niet kon weten dat je uit moest kijken kun je volgens mij spreken van nalatigheid.
als jij bv op de brommer onderuitgaat omdat er gigantische hobbels in de weg zitten (of gaten) zonder dat er aangegeven is dat er sprake is van slecht wegdek dan kun je de gemeente aansprakelijk stellen voor de schade.

:roll:

Als jij met je auto tegen een boom rijdt, verhaal je het dan ook op de gemeente?
Omdat de gemeente daar zoveel jaar geleden potjandorie een boom geplant heeft? :roll:

Best lomp trouwens als je je versnellingsbak aan gort rijdt, dan moet je er wel goed hard overheen gecrosst zijn.
Klote natuurlijk, maar wel lomp.
Afbeelding
Hulp nodig bij monteren van schroefset? Stuur een PB!
LosCreepers_
Opper spammer

Berichtdoor Yuri166 op 23 jan 2010 00:12:07

Is zeker wel op de gemeente te verhalen! Als jij je aan de regels hebt gehouden, en de staat ven de weg is dermate dat je dan toch schade aan de auto oploopt, dan zijn zij in gebreke.

Verder natuurlijk vet balen. Zoeiets wordt je nooit beter van. Maar zou hem zeker niet bij de dealer laten staan. Een revisiebak, met 2 jaar garantie koste mij toen 850 euro bij Klein Gunnewiek in Groenlo. Gratis bezorgd. De benzine bakken waren nog goedkoper. Er uit en er in is voor een goede monteur een paar uurtjes werk.

Suc6
Yuri
2000 VW Lupo 1.7 SDI Ingeruild 05-12-2008
2000 Alfa 166 3.0 V6 24v
1983 Honda V45 Magna
2008 Fiat 500 1.3 JTD
1993 Alfa Romeo RZ
Yuri166
Wannabe stalker

Berichtdoor leipo op 23 jan 2010 00:52:39

deze jonge was niet lomp
dat waren die stratenmaker
en dat was mooi k . t
leipo
Wannabe stalker

Berichtdoor LosCreepers_ op 23 jan 2010 10:10:10

Yuri166 schreef:Is zeker wel op de gemeente te verhalen! Als jij je aan de regels hebt gehouden, en de staat ven de weg is dermate dat je dan toch schade aan de auto oploopt, dan zijn zij in gebreke.

Als jij je auto op standaard hoogte hebt wel ja. Zou ik eens moeten proberen, klagen bij de gemeente omdat mijn Kever zo vaak de grond raakt door oneffen wegen... Ik denk dat ze me vierkant uitlachen.
Afbeelding
Hulp nodig bij monteren van schroefset? Stuur een PB!
LosCreepers_
Opper spammer

Berichtdoor Yuri166 op 23 jan 2010 18:31:41

Zelfs dat is aan te vechten. Als de auto zich in een staat verkeert waarmee hij door de apk komt, dan is hij dus toegelaten op de openbare weg, en dan moet de openbare weg daar geschikt voor zijn. Nederland schitterd in deze weer eens in gebrek aan regelgeving eigenlijk. Als je in Belgie bijvoorbeeld met een verlaagde auto op de keuring komt, dan moet je over een 7 cm balkje rijden. Valt het balkje om, dan is de auto afgekeurd. Op deze regel kan de overheid dan ook terug vallen als er schade aan de auto ontstaat door slecht wegdek. In NL kan er niet op terug gevallen worden, dus als schuift je auto over het asfalt, de weg moet er voor geschikt zijn.
2000 VW Lupo 1.7 SDI Ingeruild 05-12-2008
2000 Alfa 166 3.0 V6 24v
1983 Honda V45 Magna
2008 Fiat 500 1.3 JTD
1993 Alfa Romeo RZ
Yuri166
Wannabe stalker

Berichtdoor mister mark op 24 jan 2010 12:40:38

leipo schreef:deze jonge was niet lomp
dat waren die stratenmaker

Noem ik dan eerder nalatig, maar blijft vervelend
Inmiddels al meer bekend van wat je gaat doen.
Nieuwe bak, bak resiveren, 2e hands bak of anders.....?
Don't steel...
The government doesn't like competition
mister mark
Freak

Berichtdoor Stefaniie op 29 jan 2010 17:14:08

leipo schreef:
en dit allemaal kwam door mijn verlaging dus dat betekend als het financieel mogellijk is en er zit een bak onder dan schoef ik dat ding gelijk hoger
fijn he verlagen.

gr

Nee hoor, dit komt allemaal door jezelf. Beetje je verlaging de schuld geven :lol:

Sterkte man, mijn versnellingsbak is ook bijna aan vervanging toe, maar hoop dat het nog even doorkan!!
Afbeelding
Stefaniie
Stalker

Volgende

Keer terug naar Techniek & Onderhoud