FSI Start niet meer

Alle informatie omtrent de Lupo op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, Big Pat

FSI Start niet meer

Berichtdoor VDS op 11 jan 2010 22:20:16

Tja, ik wilde eigenlijk mijn rijervaringen vertellen na mijn eerste weken met de Lupo, maar zoals de topic al aangeeft, de FSI wilde vanochtend niet meer starten :wordgek

Althans de eerste keer startte hij wel, en ik liet hem warm lopen en onderwijl de ramen gekrabt. Vervolgens ben ik naar mijn leasebak gelopen (Carglass zou er een nieuw raam inzetten) om daar het raam schoon te maken. Uiteindelijk terug gelopen naar de Luup en van het contact afgehaald omdat ik nog even naar binnen moest.
Daarna weer naar buiten, starten en HO MAAR. Niets, noppes, nada.

Gelijk de ANWB gebeld. Tijdens het wachten even de startkabels erop, maar dat bleek niet het geval te zijn daar mijn navigatie en climatronic gewoon werkte. Daarnaast ziet de accu er brandnieuw uit. Korte conclusie van de ANWB was de dat het contact niet goed meer was. Voor de rest geen probleem, de motor startte meteen.

Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij Martin Schilder (VW dealer) en kan morgen bij ze terecht. Zojuist de Lupo even gesleept, nare klus in de sneeuw.
Maar goed, afwachten!! Ik baal in ieder geval echt als een stekker. Helaas blijft de Lupo ook bij mij kuurtjes vertonen. Shag, had jij iets gemerkt bij het sstarten de laatste tijd?
Afbeelding
VW Lupo 1.4 16V FSI
VDS
Newbee

Re: FSI Start niet meer

Berichtdoor BlauweLupo op 11 jan 2010 22:48:08

Hmm das balen met net een nieuwe auto!!
Mijne heeft ook moeite met starten met dit weer, maar dat je hem de 2e keer niet aankrijgt is idd vreemd.
Succes ermee!
Afbeelding
BlauweLupo
Freak

Berichtdoor Ivo's op 11 jan 2010 23:18:44

ff een hersenspinsel...
zo'n probleem kon toch ook in het contact-slot zitten heb ik ergens wat van gelezen...?!
Ivo's
Freak

Berichtdoor Xtreme op 11 jan 2010 23:20:44

Heb je niet toevallig met het reservesleutel geprobeerd op te starten waar misschien geen chip inzit? Hadden we laatst ook bij de garage, van iemand die de hele ochtend had gesleuteld aan zn auto om m te starten..Bleek dat het de verkeerde sleutel was..
Afbeelding
..The Silver/Black Project...
viewtopic.php?f=14&t=5659&start=0" target=\_blank
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor VDS op 11 jan 2010 23:21:39

Yep, zou ook in het contactslot moeten zitten....
En beide sleutels uitgeprobeerd. Helaas zonder succes.
Afbeelding
VW Lupo 1.4 16V FSI
VDS
Newbee

Berichtdoor Xtreme op 11 jan 2010 23:33:36

Laatst bijgewerkt door Xtreme op 12 jan 2010 00:52:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor Lupo3l op 12 jan 2010 00:20:44

Ai, das minder. Hoe heb je hem eigenlijk gesleept, met alle 4 de wielen op de grond? :|

Bij een 3L, en daarom volgens mij ook bij de FSI, moet er aan een heel aantal voorwaarden worden voldaan voordat de computer het OK geeft om te "mogen" starten. Ik heb eens voor een garage gestaan en kon niet meer starten omdat de sensor van het rempedaal was doorgebrand. Dit komt erg veel voor bij 3L's en dan sta je ook muurvast. Alles leek te doen alleen het 3e remlicht brandde niet en het lampje met het groene voetje (heeft een FSI die ook?) bij de tellers ging niet uit.
Grt. Lupo3L
Lupo3l
Stalker

Berichtdoor Shag op 12 jan 2010 01:52:02

aii, das niet relaxt! :(

Ik heb er geen afwijkende zaken aan ondervonden wat starten betreft. Wel gaat er een ritueel aan vooraf (pook goed/ rem indrukken/ druk opbouwen) maar daar kan amper een storing in zitten. Accumulator is ook zo goed als nieuw. Ik heb de reservesleutel nooit gebruikt dus kan ook niet vertellen dat ik daarmee een niet-starten situatie heb gehad.
Benieuwd naar de Diagnose !
Pure Silver R53
Shag
Opper spammer

Berichtdoor Shag op 12 jan 2010 01:54:00

Dat groene voetje heeft de FSI ook, je bedoelt dat waarschuwings lampje? als je op de rem drukt gaat deze uit, laat je de rem los gaat deze weer branden. Was een groen lampje wat ik me kan herinneren
Pure Silver R53
Shag
Opper spammer

Berichtdoor Lupo3l op 12 jan 2010 11:37:40

Ja dat lampje bedoel ik.
Grt. Lupo3L
Lupo3l
Stalker

Berichtdoor VDS op 12 jan 2010 14:01:51

@ Lupo3L: Ik kon helemaal contact maken, zodoende ging gewoon het stuurslot eraf e.d.
Vervolgens gewoon even gesleept, ging prima ondanks de winterse omstandigheden.

Zojuist gebeld door Martin Schilder. Contactslot blijkt inderdaad stuk te zijn en dient vervangen te worden. Verder ook de electra eromheen wordt vervangen.Ook bleek de Multiriem niet echt fris meer te zijn (maakte wat herrie, dus laat ik ook vervangen. Total kosten 414 euro.

Hou jullie op de hoogte.

Groet!
Afbeelding
VW Lupo 1.4 16V FSI
VDS
Newbee

Berichtdoor Xtreme op 12 jan 2010 14:09:31

Ok, das erg klote. Maar zulke dingen gebeuren eenmaal, helaas.

Even een vraagje, wat moest je voor de multiriem en arbeid ervoor ong. moeten betalen? Moet de mijne ook namelijk doen..
Afbeelding
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor Syk op 12 jan 2010 15:24:54

Ik heb dit ook meermaals met mijn 1.4 16V gehad en kan alleen de automatische choke ervoor verantwoordelijk houden. Na korte looptijd denkt deze dat de auto warm is maar dat is tie dan niet. Ik liet de startmotor 30 seconden doordraaien en toen kwam er weer leven in. Je kunt deze auto's niet ff kort laten draaien maar alleen starten wanneer je echt van plan bent te gaan rijden. Erg is het zeker niet maar het kan wel vervelend zijn. (ik heb geen monopolie op waarheid dus kan er meer of andere info van toepassing zijn)

Ook wanneer je vaak korte stukjes rijdt is het een goed idee de luchtfilter kap (plastic cover) schoon te maken. De carter ontluchtingsbuis kan namelijk verstopt raken met een drab van olie en water. Ik heb dit bij 2 lupo's gedaan en er kwam veel rotzooi uit waarna de auto weer perfect startte en mooi stationair liep.
GTI *je ziet het met xenon*
Syk
Wannabe stalker

Berichtdoor Shag op 12 jan 2010 17:20:37

Ok dan, balen!

Maar warm laten lopen is dacht ik voor elke auto slecht toch? Staat meestal in het instructieboekje en wordt in z'n algemeenheid afgeraden. Desalniettemin zou het wel moeten kunnen zonder schade als gevolg.
Pure Silver R53
Shag
Opper spammer

Berichtdoor VDS op 12 jan 2010 17:42:14

Syk, zoals de diagnose is, is helaas het contact stuk. Ook al zou ik auto 5 keer achter elkaar uit- en aanzetten, zou geen probleem moeten zijn.
Het is alleen niet wenselijk, je belast immers de auto meer.

Shag, warmlopen is geen issue. Als je hem start, gaat krabben en vervolgens daarna gaat rijden is er geen probleem lijkt mij.
Deze keer moest ik nog even naar binnen daarom heb ik het contact eraf gehaald en ben blij toe! Anders had ik op mijn werk panne gehad...

Xtreme, ik kom hiervoor bij je terug als ik de rekening heb.
Afbeelding
VW Lupo 1.4 16V FSI
VDS
Newbee

Volgende

Keer terug naar Techniek & Onderhoud