Kosten site/forum

Hier vind je alle informatie met betrekking tot de organisatie van de Club en de site.

Moderators: DaveyK, Big Pat

Kosten site/forum

Berichtdoor Arvid op 27 dec 2004 14:42:48

Zoals de meeste wel zullen weten zijn er kosten gemoeid met het vastleggen van domein namen en tevens met het krijgen van bandbreedte om de site en het forum te kunnen bewerkstelligen.

Ik heb meer dan een jaar geleden het initiatief genomen voor het starten van de Lupo Club. Na wat aanvankelijke opstartproblemen loopt het forum steeds beter. Inmiddels is ook weer voor het komende jaar gezorgt voor het domein en de bandbreedte. Het is echter niet de bedoeling permanent alle kosten in de toekomst voor mijn rekening te gaan nemen, behalve natuurlijk de tijd die er met plezier wordt in gestoken door mij en met name ook door Bas (lupogtirulezz)

Het is de bedoeling het te gaan gieten in de vorm van een geheel vrijblijvende bijdrage, om niet gelijk iedereen te doen schrikken :lol:

Graag zou ik jullie mening horen over dit onderwerp en vooral hoe men hier tegenover staat.
Arvid
Opper spammer

Berichtdoor Hypron op 27 dec 2004 16:58:34

ik vindt dat je volledig gelijkhebt, als iedereen een klijn deeltje help te sponseren in de kosten is het zoveel angenaamer
Don't let the bright lights fool you,
The DARK SIDE controls the universe!

VW Golf 1 cabrio 1600cc bj 1986
VW Lupo 1.0 bj 1999 (blauw LW5Z )
VW Lupo 1.4 16V bj 2001 (groen LR6A )
Hypron
Stalker

Berichtdoor roon op 27 dec 2004 18:09:37

Is het niet mogelijk om contributie te vragen van de leden, doen wij namelijk ook.
Dan is dat echt niet zo veel per persoon.
Dan blijft het voor iedereen leuk en aantrekkelijk. :oooo
roon
Wannabe stalker

Berichtdoor Tinus op 28 dec 2004 19:39:32

en dan heb je ook actieve leden...
When I red about the evils of drinking, I gave up reading...
Tinus
Freak

Berichtdoor Wezzz op 28 dec 2004 19:50:50

dus iedereen betalen maar!!!
Wezzz

Berichtdoor Careless Lupo op 28 dec 2004 19:53:45

ik vind t wel best maar hoe komen we te weten waar we ons geld moeten storten?
Careless Lupo

Berichtdoor Arvid op 28 dec 2004 20:49:49

Het is niet de bedoeling vanaf nu gelijk een donatiefonds te starten. Het was meer om iedereen voor te bereiden dat volgend jaar wel iets in die richting zal gaan komen. Want nu is alles weer voor een jaar betaald :D
Arvid
Opper spammer

Berichtdoor Hypron op 29 dec 2004 03:03:22

ja, het is mechien wel betaaldt, en je doet dit mechien ook met plezier, maar toch ik vindt dat er iets terug moet gedaan worden, al zou het maar een waardebon of zo zijn, voor cd's of weet ik veel wat, gewoon als apresiatie voor het geleverde werk, bij ons is dat ook zo, wij mogen van een lid zijn servers en zo gebruiken, en moeten daar niks voor betalen, dan vindt ik wel dat er iets mag terug gedaan worden

zoals er al veel mensen tegen mij hebben gezegt, enkel de zon gaat voor niks op

greets bigfoot

(ps: ik weet wel dat ik geen lid ben van de club, maar kvondt toch dat ik even mijn mening en standpunt hierover wou geven, en als je ergens hulp bij nodig hebt, al is het maar iets klijns, ik wil altijd graag helpen)

Hypron
Stalker

Instellen lidmaatschap

Berichtdoor Pim op 2 jan 2005 12:42:27

Beste Arvid,

Mensen die niet betalen voor een lidmaatschap, kun je niet echt tot je club rekenen.
Dus: gewoon een rekening openen op naam van de club en de kosten op jaarbasis verdelen over een bepaald aantal te verwachten minimum leden.

Voor onze club is dat 15 euro per jaar, maar de leden verdienen al veel meer terug door de collectieve korting die we krijgen bij VW dealer De Haas in Veenendaal; 25% op de oliewissel (0W30) en 10% op onderdelen voor auto's ouder dan 3 jaar.

Groeten en succes,

Pim Broerse,
Voorzitter Volkswagen 3-Liter Lupo Club.
http://www.vw3literlupoclub.nl

Nog meer FOX-plaatjes: http://www.vw3literlupoclub.com/FOX-LupoII.html
Pim

Re: Instellen lidmaatschap

Berichtdoor EauRouge op 10 jan 2005 13:07:37

Pim schreef:Beste Arvid,

Mensen die niet betalen voor een lidmaatschap, kun je niet echt tot je club rekenen.

Onzin. Er zijn zoveel meer manieren te bedenken waarop leden kunnen laten blijken, in jouw woorden, "echt" tot de club te behoren. Het is echter wel van belang voor de organisatie van verschillende zaken, dat er een clubkas gaat ontstaan. Maar het is dan ook belangrijk dat je er genoeg voor terug geeft. Daarom doen we het met contributie ook nog rustig aan. Wanneer leden echter graag een donatie doen, zullen we de mogelijkheden verder onderzoeken en is dat natuurlijk mogelijk.
EauRouge
Opper spammer

Berichtdoor von urk op 23 mei 2007 20:43:34

Aan wat voor bedrag zat je te denken Arvid? Ik weet niet wat de kosten zijn, maar als het om enkele euri's gaat ( ik praat dan over 1,2,3 euro ofzo ) dan wil ik best mijn steentje bijdragen voor het behoud van deze site ofzo.
Ik weet ik niet wat de kosten met zich meebrengen, maar als ieder member er zo over denkt als ik moet het vast goedkomen, nietwaar?
von urk
Nieuw lid

Berichtdoor lupofreak op 23 mei 2007 21:22:25

dus de contributie vervalt dan, of niet???

ik vind 1,2,3 euro wel wat weinig hoor, er zijn ook een aantal die wel eens naar meetings gaan en zo en dat kost ook naturlijk
hij is groter dan je denkt, lupo4life
lupofreak
Freak

Berichtdoor Hypron op 24 mei 2007 09:50:53

hey, wat ik mij eigenlijk af vraag, hoeveel betalen jullie voor de web hosting, en het domijn naam

ik betaal momenteel iets rond de 60 euro per jaar, en eenmaal opricht kosten van 12 euro voor onze web site

maar dan heb ik wel
4gb web ruimte
onbeperkte mail server
gratis domijn naam
dagelijkse back up
on line bijstand 24 uur op 24 (en een heel betrouwbare server, een van de grootste bedrijven van america)
en de trafic is ook onbeperkt, dus het doet er niet toe hoeveel mensen erop zitten, of iets op zetten of af hallen

is een vaste kost, en persoonlijk vind ik het een goedkope prijs

greets
bjorn

Hypron
Stalker

Berichtdoor Fatlupo op 24 mei 2007 10:46:31

of een bepaalde merchandise met winst verkopen en zo de kosten terugverdienen. Keversite verkocht bijv.cd met daarop een werkplaatshandleiding en met de winst betalen ze de kosten neem ik aan. Plus uiteraard reclame op de site, maar daarvoor zul je denk ik meer hits moeten krijgen.
First god created men and after that the Lupo.
Fatlupo
Nieuw lid

Berichtdoor Arvid op 24 mei 2007 12:52:21

het is nogal een oude topic van toen ik zelf nog alle kosten van hosting etc droeg. Inmiddels hebben we een betaald lidmaatschap en onbetaald forumlismaatschap.

Uiteraard kost een forum met flink wat ruimte een bepaalde hoeveelheid geld. Daarnaast moeten zaken ten behoeve van de club ook uit de clubkas betaald worden. Wat wij doen is dat betalende leden voorrang krijgen bij standplaatsen op evenementen en andere dingen waar we niet allemaal kunnen staan. Ook krijgen zij korting zoals bijvoorbeeld toen met de clubshirts.
Arvid
Opper spammer

Keer terug naar Nieuws & Mededelingen