Alpine of Clarion radio?

In Car Entertainment

Moderators: DaveyK, Big Pat

Alpine of Clarion radio?

Berichtdoor MeerArosa op 7 jan 2010 16:31:25

Op het Arosa forum had ik al een keertje iets erover gemeld. Mijn ruim 3 jaar oude Pioneer DEH-P5730MP wordt merkbaar ouder en ik wil iets anders. Na vele uren op internet rondgekeken te hebben heb ik twee radio's gevonden waartussen ik twijfel.

Mijn wensen:
- rode verlichting (voor een goede integratie in het Arosa interieur met rode verlichting)
- bluetooth carkit met losse microfoon (in het frontje schijnt kwalitatief tegen te vallen)
- ipod aansluiting aan de achterzijde
- budget 200-300 euro
- geen Sony
- geen Koreaanse of Chinese rommel

Versterker uitgangen zijn leuke extra's, welke ik nu niet zal gebruiken (composetje gaat rechtstreeks op de radio), maar wellicht in de toekomst.

- Alpine CDE-113BT
De Alpine bevat Parrot technologie voor het carkit gedeelte, dus dat moet goed zijn. Bovendien staat Alpine bekend om de goede samenwerking met Apple's iPod. Verder zijn er veel positieve verhalen terug te vinden over de voorganger, de CDE-103BT.
Afbeelding

- Clarion CZ509ER
Over de Clarion is minder terug te vinden, maar ik krijg niet het idee dat het een slecht product is. Bovendien is een locale telecom/communicatie bedrijf hier dealer van en daar ben ik in het verleden altijd goed geholpen.
Afbeelding

Iemand nog ideeen/ervaringen/meningen/adviezen/alternatieven/....?
Afbeelding
MeerArosa
Opper spammer

Re: Alpine of Clarion radio?

Berichtdoor Ivo's op 7 jan 2010 16:55:15

ik zeg alpine...
zelf ook een hele tijd gehad, carkit functie is inderdaad echt GOED!
extraatje: heerlijke mogelijkheden tot instellen van het geluid 8)

Clarion heb ik ook een tijdje gehad, maar dit type ken ik zelf niet...
ik zou proberen ze allebei even in real life te bekijken/beluisteren bij een car-audiozaak..?
Ivo's
Freak

Berichtdoor MeerArosa op 7 jan 2010 17:03:15

De Clarion is een vrij nieuwe model, persoonlijk vind ik deze een stuk mooier dan de oudere modellen. Met groene verlichting is deze al iets langer op de markt krijg ik het idee. Ga denk inderdaad eventjes zoeken naar een fatsoenlijk bedrijf die ze beide verkoopt.
Afbeelding
MeerArosa
Opper spammer

Berichtdoor sand-r op 8 jan 2010 17:44:09

Omdat de radio bij een Arosa/Lupo door de plaats van de headunit echt opvalt in het dashboard, zou ik voor een symmetrische radio gaan.
AfbeeldingAfbeelding
sand-r
Opper spammer

Berichtdoor MeerArosa op 8 jan 2010 17:59:14

:? Stuur ziet toch ook niet in het midden? Een dergelijk redenering had ik nog niet bedacht, is wat voor te zeggen overigens, maar vind de kleur van de verlichting belangrijker.
Afbeelding
MeerArosa
Opper spammer

Berichtdoor Erik-Jan op 8 jan 2010 18:08:03

ik heb ook een Alpine, maar wil nu al niets anders mee...
zo zuiver/goed/strak/mooi geluid... :D
Erik-Jan
Opper spammer

Berichtdoor sand-r op 8 jan 2010 18:28:36

Nee maar je middenconsole is ook symmetrisch, dus valt de radio uit de toon!
AfbeeldingAfbeelding
sand-r
Opper spammer

Berichtdoor Xtreme op 8 jan 2010 22:35:35

Ik zou ook voor de Alpine gaan...had ik ook (x301), maar helaas weg vanwege inbraak..

Deze bijv. (vind ik persoonlijk veel mooier) http://www.autoradionavigatie.nl/produc ... th-p-23257

Waarschijnlijk komt het ook met rode verlichting (of het bestaat al). Dat zal waarschijnlijk de x303rr heten..

Grz..
Afbeelding
..The Silver/Black Project...
viewtopic.php?f=14&t=5659&start=0" target=\_blank
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor DaveyK op 8 jan 2010 22:42:04

Xtreme schreef:Waarschijnlijk komt het ook met rode verlichting (of het bestaat al). Dat zal waarschijnlijk de x303rr heten..
Grz..

ALPINE IDA-X301RR
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9394&hoofdgroep=4&subgroep=112
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor Xtreme op 8 jan 2010 22:56:14

DaveyK schreef:
Xtreme schreef:Waarschijnlijk komt het ook met rode verlichting (of het bestaat al). Dat zal waarschijnlijk de x303rr heten..
Grz..

ALPINE IDA-X301RR
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9394&hoofdgroep=4&subgroep=112

Dat is wel de oudere type..eerlijk gezegd weet ik niet wat het verschil is..Maaruh als ik jou was zou ik dan snel zijn, want de x301rr gaat er ook binnenkort uit..En de clarion weet ik niet, maar de alpine x series laden vanaf de x301 serie alle nieuwe ipods ook op..Bij de clarion of die andere alpine weet ik het niet zeker..dus let daar wel op bij je aankoop..

grz
Afbeelding
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor MeerArosa op 9 jan 2010 01:55:07

De Alpine CDE-103BT kan je nog steeds voorzien van nieuwe firmware zodat de laatste iPod's probleemloos functioneren, dus daar verwacht ik geen problemen. Dat zal ter zijner tijd voor de CDE-113BT ook wel komen.

De Alpine X303 heeft rood/blauw als verlichtingskleur, zoals ik begrepen heb blijft dat de enige kleurkeuze. Zo heeft de X305 hoofdzakelijke blauwe lichtjes achter de knopjes. Op de website van Alpine staat de X301 nog gewoon in rood omschreven, maar persoonlijk ben ik er niet helemaal kwijt van. Bovendien wanneer je een radio uit de X-serie koopt is deze Bluetooth ready, oftewel daar hoort nog een uitbreiding bij, de KCE-400BT ter waarde van 150 tot 200 euro. Dan wordt het nog een best prijzig verhaal.
Daarnaast koop ik heel ouderwets weleens een cd bij een platenzaak en vindt leuk om deze gelijk op de terugweg te kunnen luisteren. Of eventjes van iemand een cd-tje luisteren of als iemand mee rijdt mag hij/zij soms cd's uit eigen collectie afspelen. Kortom helemaal zonder cd-speler vind ik niet geweldig.

De Clarion is toch een wat oud-bollerig ontwerp nu ik er langer naar kijk, moet hem nog in het echt bekijken, maar zeker gezien de vele positieve reacties over Alpine, denk ik dat daar mijn voorkeur naar uit gaat.

En over het verhaal van symmetrisch of a-symmetrisch, het is een aardig argument. Mijn huidige radio (Pioneer DEH-5730MP) is op 3 kleine knopjes na symmetrisch, rood verlicht en heeft nagenoeg altijd prima zijn werk gedaan. Inderdaad het middenconsole van mijn Arosa is symmetrisch, net als dat van de Lupo.
Maar goed, een fatsoenlijk alternatief voor de Alpine CDE-113BT en symmetrisch? Ik zou het niet weten. Persoonlijk vind ik Sony niet zo geweldig, zijn bovendien allemaal a-symmetrisch en geen van alle voldoet aan alle wensen.
De Caliber MCD782 ziet er nog best aardig uit, maar is eveneens a-symmetrisch, productinformatie is vaag, ken Caliber persoonlijk niet van de autoradio's dus hoe is de kwaliteit?
De Kenwood KDC-W7544U is wel een mooie radio om te zien, kleur van de verlichting is instelbaar, na toevoeging van KCA-BT200 (a 120 euro) en iPod-kabel voldoet deze aan mijn wensen. Prijstechnisch wordt het dan opnieuw minder leuk, bovendien vind ik de Kenwood niet echt gebruiksvriendelijk (bijvoorbeeld weleens de handleiding bekeken?)
Dan is er nog JVC. Heb naar de KD-AVX20/22/40/42/44 gekeken. Ben eerlijk gezegd een beetje de draad kwijt over het hoe en wat van de typenummers. Maar goed daar kan ik niet echt de gewenste combo vinden met de juiste prijs, ook niet bij de overige modellen.
Verder is er Pioneer, die had symmetrische radio's (getuige mijn huidige headunit), bovendien hebben slechts enkele modellen uit de lage serie's rode verlichting.
Heb ook nog gekeken naar Blaupunkt, Parrot, Fusion, .. maar vond daar niet wat ik zocht.

Ik heb al best een tijdje op internet zitten zoeken en lezen, maar ik kan iets over het hoofd zien, dus vandaar dat ik blij ben met alle reacties hier.
Afbeelding
MeerArosa
Opper spammer

Berichtdoor Xtreme op 9 jan 2010 23:44:49

Ik heb al best een tijdje op internet zitten zoeken en lezen

Meen je niet?? Je uitleg vind ik in ieder geval geweldig! Lekker uitgebreid en echt erover nagedacht (positief bedoeld!). Je moet toch eens de knoop doorhakken, want voor je het weet komen er nieuwe types uit en andere modellen en je zit dan nog meer te twijfelen..

Als je iets hebt gevonden en je wilt het kopen laat het ff weten..Misschien kan ik het iets goedkoper voor je regelen, maar dan nog steeds met factuur enzo..

Grz
Afbeelding
Xtreme
Opper spammer

Berichtdoor MeerArosa op 10 jan 2010 01:44:17

Mijn voorkeur gaat ondertussen zeer sterk uit naar de Alpine CDE-113BT. De reacties op dit en een ander forum maken de keuze alleen maar makkelijker.

Ga binnenkort bij Le Car in Ridderkerk en/of Auto Comfort in Dordrecht kijken, foldertjes halen en eens kijken hoe alles in werkelijkheid eruit ziet.

Ik ga niet over een nacht ijs, zoals het spreekwoord zegt. Ik vind ook dat als je een vraag op een forum stelt, zelf ook geprobeerd moet hebben het antwoord te vinden. En als je dat beide combineert kan je lange verhalen krijgen.
Afbeelding
MeerArosa
Opper spammer

Berichtdoor Andso op 10 jan 2010 12:49:44

Even korte vraag wat voor een composet heb je al? standaard of?
Afbeelding

Cute Girls Are Never Satisfied
Andso
Freak

Berichtdoor MeerArosa op 10 jan 2010 13:03:00

Audio System MX165, voldoet aan mijn wensen voor een prettig klinkend muziek onderweg.
Afbeelding
MeerArosa
Opper spammer

Volgende

Keer terug naar I.C.E.