Constante stroom?

In Car Entertainment

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Re: Constante stroom?

Berichtdoor Quintuhn » 3 nov 2014 22:08:51

LupoAHT schreef: {............} Er is dus iets mis met de schakeling in je verloopkabels :
Je zult dus met een spanningzoeker in je aanvoerkabel moeten meten welke kabel "constante plus" heeft en welke "geschakelde plus" en die 2 draden selectief moeten aansluiten op resp de 'gele' en de 'rode' ingang aan de achterzijde van je radio ; welke dit precies zijn staat in de gebruiksaanwijzing van je radio ...
"meten is weten" en dit is echt niet ingewikkeld :wink:

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar weet ook dat het nu inderdaad niet helemaal klopt. Ik heb deze ISO-stekker gekocht en toen ik hem erin stak had ik nog steeds het zelfde euvel als daarvoor, namelijk verlies van instellingen etc. Op deze ISO-stekker zaten twee verloop stukjes zodat je geel en rood kon omdraaien (zoiets als de link die Davey hierboven gaf). geel zit nu tegen rood, en rood tegen geel. nu bleven wel de instellingen erin maar gaat hij niet uit als de sleutel eruit gaat. Als ik jou verhaal goed begrijp, don't shoot me if i don't :lol: , zit het nu dus nog niet helemaal goed aangesloten? Er zijn dus nog meer draden die met rood en geel verbonden moeten worden? ik heb een spanningsmeter, dus ik kan de spanning meten, maar moet ik dan alle kabeltjes uit de stekker trekken? (ik heb helaas geen aansluitschema van de radio/ geen handleiding waar dit instaat). Sorry dat ik je opzich duidelijke verhaal niet goed begrijp, maar ik ben echt een volledige mislukking als het op elektronica aankomt hahah :mrgreen:
Bedankt voor het meedenken iig :thumbsup:
Quintuhn
Newbee stage 2

Berichtdoor LupoAHT » 4 nov 2014 09:42:15

1 keer JVC KD-R312 intypen op google en je hebt deze ! :wink:

gebruiksaanwijzing
installatieschema

meet met je spanningzoeker op welke draad constant 12v staat en op welke alleen 12v staat met contact aan
sluit dan aan volgens het installatieschema

makkelijker gaat het niet worden :)
LupoAHT
Wannabe stalker

Berichtdoor Quintuhn » 5 nov 2014 23:03:22

LupoAHT schreef:1 keer JVC KD-R312 intypen op google en je hebt deze ! :wink:

gebruiksaanwijzing
installatieschema

meet met je spanningzoeker op welke draad constant 12v staat en op welke alleen 12v staat met contact aan
sluit dan aan volgens het installatieschema

makkelijker gaat het niet worden :)

Die gebruiksaanwijzing had ik inderdaad al gevonden, aar daar heb ik vrij weinig aan gehad m.b.t. het aansluiten. Het aansluitschema daarentegen, had ik niet gevonden, dus daarvoor dank :oops:
Van het weekend ga ik eens kijken of het me lukt hem eindelijk goed aan te sluiten, mits ik er tijd voor heb want de tentamens komen er weer aan :roll:
Quintuhn
Newbee stage 2

Berichtdoor LupoAHT » 6 nov 2014 11:51:37

gaat vast lukken :wink:

kijk ook nog even goed wat er in het installatieschema vermeld wordt over de zekering, die heeft dus 2 verschillende posities
als die 'verkeerd' zit in relatie tot je schakeling kan dat ook nog een rol spelen ...

succes !
LupoAHT
Wannabe stalker

Vorige

Keer terug naar I.C.E.