Hulp bij sub box

In Car Entertainment

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Hulp bij sub box

Berichtdoor Striiix » 20 aug 2013 09:39:35

Hallo, ik heb een vw lupo 1.4 uit 2000 en ik wil graag een sub box maken die in de kofferbak past.

Hier heb ik een voorbeeld gevonden van wat ik wil.

Afbeelding

Het is dus de bedoeling dat de box vrij plat word maar ik heb geen idee hoe groot de box moet worden?

Ik moet ong 36 liter box hebben maar hij moet vrij plat zijn omdat hij mooi in de kofferbak zelf moet liggen.

Kan iemand mij helpen met een box afmeting die het zelfde resultaat geeft als op de foto met ongeveer 36 liter?
Striiix
Wannabe stalker

Re: Hulp bij sub box

Berichtdoor DaveyK » 20 aug 2013 10:23:23

Oeff... 36 liter. Ik heb een bak van 24 liter. Als je 36 liter wilt moet je een kist maken die in je reservewielbak komt te staan.

anders even contact opnemen met Hans. Die heeft de beschikking tot een CNC machine en kan daarmee o.a. kisten maken voor je reservewielbak. viewtopic.php?f=3&t=11326
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor H A N S » 20 aug 2013 18:35:37

Ik kan je inderdaad wel op weg helpen, zijn genoeg mogelijkheden te bedenken/maken.
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Geert-Jan » 21 aug 2013 10:51:12

Ik heb toevallig net mn sub klaar, net zon plaat als op de foto, alleen rust deze rechtstreeks op de bodem van de kofferbak, en de sub zit in het reserve wiel. Klinkt prima, en weinig ruimte verlies.

Zal vanavond wel even fotos plaatsen als ik het niet vergeet.
Geert-Jan
Wannabe stalker

Berichtdoor Striiix » 21 aug 2013 15:56:34

Geert-Jan schreef:Ik heb toevallig net mn sub klaar, net zon plaat als op de foto, alleen rust deze rechtstreeks op de bodem van de kofferbak, en de sub zit in het reserve wiel. Klinkt prima, en weinig ruimte verlies.

Zal vanavond wel even fotos plaatsen als ik het niet vergeet.

Hey, hoeveel liter heb jij in je bak? ik zou graag een foto willen zien ookal ga ik niet mijn reserve wiel opoveren.
Striiix
Wannabe stalker

Berichtdoor H A N S » 21 aug 2013 16:21:18

Ben bang dat je met 36 liter niet uit gaat komen zonder het reservewiel op te geven... je kan er bovendien later toch onmogelijk bij.
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Geert-Jan » 21 aug 2013 16:37:37

Ik heb mn reservewiel er nog gewoon in liggen, alleen de krik is eruit :P Het zal vast niet de precieze aantal liters voor mn subwoofer zijn, maar het klinkt goed en daar gaat het mij om. Ik kan de plaat er zo weer uithalen om bij mn reservewiel te komen.

Hier zijn de foto's: (let even niet op de woofer en versterker dat ze qua logo's verkeerd om zitten :P)

Afbeelding

Afbeelding

De versterker wil ik eigenlijk nog ergens anders kwijt, maar weet nog niet waar. De subwoofer is er 1 met dubbele spoel, en dus flink diep, maar past er prima in! Succes!
Geert-Jan
Wannabe stalker

Berichtdoor Mheidelberg » 23 aug 2013 10:37:48

netjes hoor!!.. zeker lid van de anwb? ;-) bij een evt lekke band.... :thumbsup:
Mheidelberg
Stalker

Berichtdoor Geert-Jan » 23 aug 2013 22:06:39

Haha dat ook, maar reservewiel zit er nog wel in, de krik en toebehoren ligt nu voor nood even onder de stoel :P Wil ook prima hoor. Dus bij een lekker band zet ik gewoon het thuiskomertje er onder!
Geert-Jan
Wannabe stalker

Berichtdoor McNasty » 24 aug 2013 07:43:29

ik heb zelf ook een subkist gemaakt en ik had ook iets van 35 a 36 liter nodig.. (dit is dan ook een 30cm woofer, die van de andere foto's zijn kleiner dus weet niet wat voor grote je zelf hebt...) heb toen ook zitten pluizen op het net en toen ergens gelezen dat als je de kist van binnen bekleed met dat noppendempingsmateriaal dat je dan een vermenigvuldigingsfactor van 0,2 of 0,1 (is al weer ff geleden dus weet het niet zo goed meer) kan gebruiken en zo de kist kleiner kan maken om toch aan de liters te komen die je nodig hebt. zoals ik al zei is al ff geleden dus je zou het ff op moeten zoeken.
die van mij is er zo uit komen te zien.....
Afbeelding
die van mij is schuin omhoog om toch net iets meer liters te krijgen en reserve wiel zit er nog gewoon onder :wink:
de kist loopt van links tot halverwege de versterker ongeveer en daarbovenop de afwerkplaat...
McNasty
Wannabe stalker

Berichtdoor Geert-Jan » 24 aug 2013 09:09:29

Mijn vraag dan er even tussendoor (wellicht ook handig voor de TS), hoe heb je de kist bevestigd op de kofferbodem? Mijn plaat trilt nu nog wat op de bodem van de kofferbak. Ik wil hier iets van dempingmateriaal tussen doen zodat de plaat niet "klappert".
Geert-Jan
Wannabe stalker

Berichtdoor McNasty » 24 aug 2013 09:17:22

die van mij rust gewoon op de bodem, verder niet vast gemaakt of zo....
kist van mij is zo op maat gemaakt dat hij klem zit tussen achterklep dorpel en de achterbank. door de schuine kant van de achterbank komt hij niet omhoog en hij ligt gewoon op de orginele kofferbak bodem bekleding
McNasty
Wannabe stalker

Berichtdoor Geert-Jan » 24 aug 2013 15:08:20

Aha, ik heb de kofferbak bekleding er uit gehaald, en ruimte overgelaten om de banken plat te kunnen gooien (de onderkant van de achterleuningen komen iets naar achteren bij kantelen), daar zal het verschil in zitten! Ik verzin er ook wel weer wat op ;)
Geert-Jan
Wannabe stalker

Berichtdoor lupomob » 25 aug 2013 08:15:13

Voor een 36 liter kist moet je je reservewiel op offeren.

Bij ons was de kleine op komst en een subkist en kinderwagen in een lupo is een slecht idee.

Sub in de wielkuip van het reservewiel laten zakken en klaar.

Onderin je reservewielbak(3 x woordwaarde) zit overgens een gaatje, je kan je subkist dus van onderaf vastzetten.

slagmoer in de onderkant van de subkist en even op de sloop een draaidop halen van een reservewiel wat van onderaf gemonteerd zit.

Works for me, moet het los moeten kan je gewoon van onder af zonder gereedschap de boel los draaien.

Alleen een lekke band is idd lastig, ik heb wel zo een mini vw compressortje in de auto liggen maar of me dat gaat helpen?
lupomob
Nieuw lid

Berichtdoor McNasty » 25 aug 2013 09:47:07

lupomob schreef:Voor een 36 liter kist moet je je reservewiel op offeren.

die van mij zit er gewoon in zoals ik al had uit gelegd alleen ligt je kist gewoon wat hoger. is maar net wat je mooi vind en handig I.V.M. met lekke band en of je je kofferbakruimte nog ergens voor wil gebruiken dus niets moet :wink:
http://www.12vhifi.nl/subwoofers.html
het verhaal van het verkleinen van de kist en toch aan de liters komen door dempingsmateriaal te gebruiken is hier uitgelegd, heb het ff voor je opgezocht... succes :thumbsup:
McNasty
Wannabe stalker

Volgende

Keer terug naar I.C.E.