MeerArosa: Meer Mii

Nieuw: laat hier zien wat je gedaan hebt aan je Lupo of Arosa (bijvoorbeeld voor en na plaatjes) en wat je nog allemaal van plan bent!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

MeerArosa: Meer Mii

Berichtdoor MeerArosa » 2 apr 2008 09:50:53

Huidige stand van zaken (november 2010):
Uitgangspunt:
Seat Arosa 1.4 8v mpi
S-uitvoering
augustus 2003

Exterieur:
- Seat Magic Black laklaag (compleet overgespoten in originele kleur)
- Seat smoke zij richtingaanwijzers
- MS Design dakspoiler
- VW Shark Antenne
- Arosa Club stickers
- achterklep vrijgemaakt van reclame en logo's
- rvs uitlaatsysteem

Interieur:
- Seat Sport Pookknop (leer/carbon/aluminium)
- muntenhouder
- noodhamer

Audio:
- Alpine CDE-113BT
- Audio System MX Line Composet

Onderstel:
- Weitec Hicon GT schroefset (zo'n 6 cm omlaag)
- Wiechers Sport veerpootbrug onderzijde
- Team Dynamics Pro Race 1.2 (16x7 inch) + Falken ZIEX 912 (195/40/R16)
- Seat/Ronal 8-spaaks (14 inch) + Dunlop/Firestone (185/55/R14)
- Staal (14 inch) + Conti TS800 (185/55/R14) + Seat naafdoppen

Zomerlook:
Afbeelding

Winterlook:
Afbeelding

Stand van zaken in april 2008:
Het is sinds kort de moeite waard om een project topic te openen, dus bij deze.

Ik zal mij ook even kort introduceren. Ik ben Remco, 21 jaar en kom uit Hardinxveld-Giessendam. Ben werkvoorbereider bij een aannemer. Ik lees sinds 2005 mee op dit forum en bij het verdwijnen van de Arosa Club forum heb ik mij hier aangemeld.

Ik bevind mij dus al enige tijd in de wereld van Seat en Volkswagen. Met een groene Arosa type I begon het voor mij:
Afbeelding
Deze hebben we gekocht met 50.000 km en na 2,5 jaar stond er bijna 90.000 km op te teller (eind september 2007). Tijd voor een andere auto, want naast de distributie riem was er nog veel meer onderhoud noodzakelijk.

Bij toeval liep mijn vader tegen deze Arosa aan:
Afbeelding
Deze stond bij een Suzuki-dealer op Ridderkerk. Om een lang verhaal kort te maken. Na wat onderhandelen reed ik eind september 2007 weg in een zwarte Seat Arosa type II uit 2003, met op dat moment nog geen 28.000 km.

Aangezien de originele pookknop niet zo netjes weer was een mooie Seat Sport pook laten monteren:
Afbeelding
En verder wat andere praktische dingen toegevoegd, zoals een noodhamer, muntenhouder, brandblusser. En mijn oude trouwe Pioneer radio zit er ook weer in. En natuurlijk is de type aanduiding op de achterklep verdwenen. Goed niks spectaculairs tot nu toe. Dat zal ook nooit komen. Ik hou meer van standaard met wat kleine extra's.

Niet alles tegelijk natuurlijk, heb geen directeursalaris en ben druk aan sparen voor een huisje. Maar binnenkort krijgt de Arosa wel een mooi vers laklaagje. Rondom weer helemaal strak in de originele kleur. Weg krassen, ingebrande stront en andere kleine imperfecties. Heb een nette prijs gekregen inclusief BTW, garantie, vervangend vervoer (voor een week), ramen demonteren en netjes terugplaatsen (zodat de sponningen ook gespoten kunnen worden). En nu gisteren een van de dakstrips eruit is gewaaid komt deze uitgave op vrij korte termijn.
Laatst bijgewerkt door MeerArosa op 26 jan 2010 10:01:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Re: MeerArosa

Berichtdoor emielvanputten » 2 apr 2008 21:17:39

Welkom.

Ik heb in mijn lupo ook een compo set liggen. was een paar uutjes werk om alles er in te zetten. de ouder tweeters er uit en de nieuwe er op gelijmd.

P.S. Mag ik vragen wat je nou zoon beetje kwijt bent voor een laklaagje rondom.

GR emiel
Laatst bijgewerkt door emielvanputten op 3 apr 2008 04:21:15, in totaal 1 keer bewerkt.
(Google chrome heeft de spelling gecontroleerd, spellings klachten gaarne melden bij Google.nl)
(Voor fouten in de grammatica gaarne mijn ouders en scholen aanschrijven)

ex-eigenaar van een Lupo 1.0 uit 01-2000 Kleur: Tornadorood LY3D
ex-eigenaar van een Lupo 5L 1.4 FSI uit 04-2004 Kleur: Blau-Antrazit Pearl LC7V
eigenaar van een Lupo 1.2TDI 3L uit 07-2004 Kleur: Revenna blauw pearl LC5J

Afbeelding
emielvanputten
Opper spammer

Berichtdoor Mike » 2 apr 2008 22:58:23

Welkom!

En een auto uit 2003 met maar 28000 km op de teller al helemaal rondom laten spuiten :shock: Is hij zo erg mishandeld?
Afbeelding
Mike
ForumPsycho

Berichtdoor MeerArosa » 3 apr 2008 07:36:43

Mike schreef:Welkom!

En een auto uit 2003 met maar 28000 km op de teller al helemaal rondom laten spuiten :shock: Is hij zo erg mishandeld?

Ik tel een heel diep ingebrande vogelstront vlek op het dak die door de vorige op te laat en op verkeerde wijze behandeld. Plus veel kleine beschadigingen. Daar wil ik vanaf. Juist doordat deze Arosa zo nieuw is met weinig kilometer vind ik het juist de moeite waard. Ik weet zeker dat ik er dan nog een tijd van kan genieten.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor LosCreepers_ » 3 apr 2008 08:36:38

28000km + nieuwe lak = $$$ bij verkoop!
Laat je hem dan opschuren en daarna een nieuwe laag blanke lak of wordt hij
helemaal weer in kleur gespoten opnieuw? Bij dat laatste moet je wel echt
ALLES laten spuiten voor een mooi resultaat, anders kun je kleurverschil krijgen.
Afbeelding
Hulp nodig bij monteren van schroefset? Stuur mij een PB!

Afbeelding
LosCreepers_
Opper spammer

Berichtdoor MeerArosa » 3 apr 2008 10:00:05

Wanneer ik de kosten van de aanschaf en het spuiten optel ben ik minder kwijt dan wanneer een enigszins vergelijkbare Arosa had gekocht bij de Seat dealer. Dat er wat beschadiging in de lak zaten was namelijk meegenomen bij de aanschafprijs. Bovendien technisch is deze auto als nieuw.

Als ik deze auto ooit weer verkoopt staat hij beter in de lak dan nu. Dus erop achteruit ga ik niet direct in mijn ogen. De Arosa wordt in ieder geval niet zomaar overgeblazen, maar gedeeltelijk gedemonteerd. Zoals het hoort.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor arosa-s » 3 apr 2008 11:56:36

Waar laat je het doen en wat ben je ongeveer kwijt?
Als ik zo vrij ben om te vragen?

mvg. martijn
arosa-s
Newbee stage 2

Berichtdoor lucas » 10 apr 2008 22:19:50

Hey Remco, welkom hier 8)
Afbeelding
lucas
Freak

Berichtdoor MeerArosa » 12 apr 2008 18:36:54

Binnenkort is het zover, krijgt mijn Arosa een verse huidje met wat extra's. Wat hou ik nog even voor mezelf.

Eerst nog wat foto's zoals de Arosa er nu bij staat. Het is mij niet gelukt om alles goed op de foto te krijgen, maar de foto's hieronder geven een aardig idee.

Afbeelding
Mijn camera weet altijd prachtige plaatjes te maken, het ziet er prima uit toch?

Afbeelding
Raamrubber van dit zijraam zit niet super, geeft geen problemen, maar dat wordt gelijk opgelost.

Afbeelding
Op de hoek van mijn voorbumper zie je dit, op de andere hoek is het minder erg. Achter heeft ook iemand mijn bumper een keer gekust.

Afbeelding
Een kaal plekje op de motorkap, ongeveer een centimeter lang. Plus natuurlijk het gebruikelijk steenslag, dat laatste hoort er helaas nu eenmaal bij.

Afbeelding
Na het avontuur op de rijksweg rij ik aan beide kanten zonder dakstrips.

Afbeelding
Dit is de andere kant, er komen nieuwe op.

Afbeelding
De vorige eigenaar/eigenares vond die stomme reflectors mooi voor op de deuren. Ik niet dus. En ze zouden beschermingen voorkomen, nou echt niet, kijk maar wat er te voorschijn komt als je ze netjes en voorzichtig verwijderd.

Afbeelding
Mijn dak zit er op deze foto prima uit. Maar het zit vol krassen, te weinig voor een schuurspons, maar wel te veel.

Afbeelding
Met name rondom deze strontvlek is mijn dak flink gekrast. De vlek is op de foto niet echt duidelijk te zien, maar bij mooi weer springt die witte vlek er echt uit. Is trouwens een goede 4 tot 5 cm in doorsnede deze vlek.

Binnenkort is dit allemaal verleden tijd en is mijn Arosa als nieuw. Zelfs beter dan nieuw. Vervolgens nog tijd vrij maken voor een grote poetsbeurt, want de buitenkant moet nu zeker mooi blijven. En de binnenkant kan ook wel een schoonmaak beurt gebruiken.
Laatst bijgewerkt door MeerArosa op 1 nov 2009 01:32:38, in totaal 2 keer bewerkt.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor H A N S » 12 apr 2008 19:19:26

We wachten het rustig af. :mrgreen:
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor pedro » 12 apr 2008 19:37:19

arosa-s schreef:Waar laat je het doen en wat ben je ongeveer kwijt?
Als ik zo vrij ben om te vragen?

mvg. martijn

Ben ik ook wel erg benieuwd naar.
pedro
Newbee

Berichtdoor MeerArosa » 27 apr 2008 21:55:47

Na wat kleine tegenslagen en misverstanden heb ik met wat vertraging mijn Arosa terug. Buitenom staat hij er weer prachtig bij, helaas is het wel mijn dagelijks vervoermiddel, dus het zal niet eenvoudig zijn om het zo te houden. Maargoed ik ga mijn best doen (hopelijk werkt de rest van Nederland een beetje mee). Over een enkele week een fatsoenlijke wax-laag aanbrengen voor goede bescherming. Ook moet ik nog terug voor een extra-tje (dat wou niet helemaal lukken voor mijn vakantie).

Voorlopig mogen jullie het doen met deze foto:
Afbeelding
Er volgen er t.z.t. nog wel meer.
Laatst bijgewerkt door MeerArosa op 1 nov 2009 01:31:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor H A N S » 27 apr 2008 22:11:09

Het is van een foto moeilijk beoordelen, maar hij ziet er zoals ik nu kan zien zo goed als nieuw uit! :D

Grz,
Hans
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor arosa-s » 28 apr 2008 09:26:53

Is hij helemaal overgespoten zoals je vertelde?
Hij ziet er al goed uit! Zullen hem wel een keertje
goed bekijken op een meeting!

mvg. martijn
arosa-s
Newbee stage 2

Berichtdoor MeerArosa » 28 apr 2008 11:13:25

Helemaal rondom in de verse lak. Spuitwerk is naar mijn idee echt goed gedaan, alleen de monteur die enkele onderdelen weer terug heeft gemonteerd was niet zo helder. Er zaten een aantal dingen net niet helemaal goed. Maar dat kon ik zelf ook wel weer corrigeren.

Eind mei verwacht ik dat de Arosa nog wat extra's heeft. Aan een daarvan wordt gewerkt, de rest zit nog in mijn hoofd (maar is niet zo heel ingewikkeld). Maar eerst ga ik morgen op vakantie. Eind mei trouwt ook mijn broer en het zou natuurlijk leuk zijn als mijn auto mooier is dan die van hem. :wink: :lol:
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Volgende

Keer terug naar Projecten